February 8, 2012

bila si bujang berkata-kata


Minggu lepas, umie tak brapa sihat.. pening kepala + demam dan hasilnya.. terbaring lembik..
w/p tak sihat umie akan temankan anak2 umie b'fast kt dapor... lepas abah send klong k.ngah kt skol.

Umie teman kan pula abg adam.. tetiba si bujang ni mula berhujah...

Abg adam : umie nie asik tak sihat jer.. lenkali kena la mkn ubat ikut masa. umie tulis nota. senang nak ingat nanti.
(siap amek kan ubat umie.. letak depan umie dia lagik.. hadoiii.. si bujang...) sblm2 ni jarang dgr abg adam ckp psl ubat.. nak nasihat2 nie.. huhuhu terharu betol..

February 1, 2012

Redha dalam terpaksa

Redha dalam terpaksa, antara keperluan dan kehendak..
tapi bila kenangkan.. mmg byk jasa WRD tu pd umie..


Lepas jer bibik balik, kami terpaksa pikirkan mcm mana nak hntar dan amek anak2 ke nursery, ke skol.. dgn penuh kepercayaan abah telah belikan WRD tuk umie, umie di amanahkan mnghantar dan mengambil blk anak-anak.

Alhamdullilah.. dr tak reti nk drive (w/p ader lesen.. lesen jer arap ada!) umie dah fandai memecut hikhikhik.. memula bwk area2 cyberjaya jer.. lepas abah confident.. kami pn pindah masuk umah kami yg agak jauh gak dr opis umie..
Umie dah rase sayang sgt2 pd WRD. dah mcm anak sendiri.. huhuhu tp bila pikir2kan.. keperluan vs kehendak. dgn anak 4 org. mmg dh mcm kotak mancis WRD tu especially bila mnghantar anak2 sek n nursery penuh sarat barat beg sek dgn baju2 sek.. sampai pnumpang blkg pn x nmpk hehehe..


Dengan berat hati.. umie terpaksa lepaskan WRD huhuhu..