January 30, 2012

Voucher buku 1 Malaysia



Best! Best! Jom anak2.. kite shopping buku.. umi dapat voucher RM200! hoyeaa.. hoyeaa..






January 6, 2012

2012

Perjuangan anak-anak kembali bermula... setelah cuti panjang.. setelah lama bangun tido lambat.. 4th January 2012 semua bergegas bangun pagi hehehe memasing xcited nak pergi sekolah.. Alhamdullilah.. semoga semangat masing2 tetap ada sampai ke akhir tahun.





Dalam kesibukan kakak dan abg ke sekolah.. si kecik kami ditimpa kemalangan huhuhu.. semua tu dia atas kelalaian umi.. huhuhu adek qylaa.. next time umi akan lebihh berjaga2.. air panas yg umi letakkan dalam mug comei tlh di capai si kecik ni.. mujur air nya bukan air mndidih.. tp sakitnye nauzubillah.. sampai meraung si kecik huhuhu.. dan mujur jugak umi sepantas kilat terus mandikan and jiruskan jugak dgn air yassin(mekasih mak tok.. kirimkan air yassin yg berbotol2 itu..). Trajedi awal 2012 yg sgt2 kami takut.. dan alhamdullilah.. adek qylaa dh sembuh.. doctor pn ckp tak serius.. skrg adek pn dh sihat...




Photo nie, umi snap masa adek dh tido.. siann qylaa.. masa umi snap gambar ni.. abah marah sgt.. dlm fikiran abah, umi bangga anak umi kena kmalangan ni.. huhuhu jauh skali dlm hati nak bangga.. umi akan simpan gambar nie.. buat simpanan.. dan umi akan make sure bende ni tak kan berulang lagik!



2012, Tahun yang sgt mencabar buat kami sekeluarga.. klong iqyn akan mnduduki UPSR thn ni, byk masa akan dikhususkan buat k.long iqyn. Alhamdullilah dan terima Kasih pd guru2 (SKBSP) yg menganjurkan Hari Jalinan Kasih buat Tahun 6 dan syabas juga diatas segala program2 yg diatur sepjng upsr2012.. Kami sgt2 hargai.. dan berharap anak2 murid thn 2012 sentiasa kental semngatnye sepertmana guru2 thn 6!


Kami terharu.. msa hari tersebut.. guru2 tahun 6 berikrar dan bersumpah akan memikul tanggungjawap, membantu, membimbinng dan mendidik pelajar2 utk mencapai keputusan UPSR yg cemerlang.. Selepas ikrar guru2.. ibu bapa juga berikrar dan akhir skali anak2 murid..




Disepnjang Hari Jalinan Kasih Tahun 6


“Ya Allah, Kau permudahkanlah pengajian anak2 kami, lembutkanlah hatinya, lembutkanlah lidahnya, kuatkanlah semangatnya, kuatkanlah daya ingatannya, jadilah mereka sebagai anak yang soleh...yang berjaya dunia dan akhirat..” Amin..



2012 juga kami tunaikan permintaan abg adam.. dr umur 6 thn dia mintak.. tp kami takut hendak tunaikan sbbnye abg adam kecik lgk.. kami takut kalo2 terjadik injured ape2. Tahun nie abg adam dh 8 tahun.. dah besar.. kami percaya abg adam pandai jga diri.. dah besar.. dah kuat.. hehehe... kadang2 bising jugak dia.. sbb kwn2 dh tali pinggang kuning.. hijau.. dia baru putih kuikuikui..

Semoga 2012 nie. kami sekeluarga dilindugi dari sebarang musibah.. diberi kesihatan dan kekuatan.. dan di murahkan rezeki.. amin..



Jalan-jalan Cuti sekolah 2011

Cuti sek dec 2011, kami ke utara. dr penang - kedah - perak... saje bawak anak2 jln2 carik makan. kt penang pekena nasi kandar, kt kedah carik radix fried chicken, kt perak carik mee udang mak jah. yang penting semua anak2 enjoy..








January 2012 Perjuangan kembali bermula..